När du driver en restaurang eller en butik inom detaljhandeln är det fördelaktigt att använda ett personalsystem som du kan integrera tillsammans med ditt kassasystem. Då kan du hålla koll på allt från instämpling till avstämning, scheman, automatisk löneberäkning enligt avtal och rapporterad frånvaro. Allt det här sker utan att du behöver lägga ner något manuellt arbete.
Det går att spara in mycket tid och pengar med ett sådant system, vilket kommer att öka intäkterna för företaget. Med hjälp av en app kan både ägare och personal enkelt logga in och hitta nödvändig information såsom lönespecifikation, rapportering och underlag för bokföring.
Sömlös integrering av olika system
Det finns företag på nätet som kan hjälpa er att hitta de bästa systemen för just er verksamhet. De hjälper sedan till att integrera alla systemen på ett och samma ställe. Det är fördelaktigt eftersom allt blir samlat i samma system. Ni slipper med andra ord flera olika, vilket gör det mer krångligt än det behöver vara.
Om ni är intresserade av ett integrerat helhetssystem så finns detta online. Där kan ni hitta all nödvändig information om hur det fungerar. Det är aldrig för sent att ta steget in i framtiden!